Benvolguts socis i sòcies
Arran dels dubtes que ens heu fet arribar, referents a la darrera carta que vam enviar, aquí donem contestació a una sèrie de preguntes que us poden ajudar en aquest sentit.
Per què es continuen girant les quotes?
Perquè les quotes no van lligades en cap cas a l’ús de les instal·lacions. Motiu pel qual no es regulen pel codi de consum.
Són la base que sustenta tots els costos del club, per tal de mantenir el projecte social i esportiu que desenvolupa la nostra entitat, del seu patrimoni i de les instal·lacions tan pròpies com arrendades.
Què és una entitat sense ànim de lucre?
És una agrupació de persones, que s’associen, per tal de dur a terme uns interessos comuns i un seguit d’activitats. I per tant, hi ha una absència d’ànim de lucre.
Tot soci és membre i propietari de l’entitat, que es regula a través de l’òrgan assembleari (on hi poden participar tots els socis), sota la gestió d’una junta directiva seleccionada pels mateixos socis, i que treballa de forma totalment altruista.
En canvi, un equipament esportiu privat, és una empresa, i com a tal és una organització on el seu objectiu és generar negoci econòmic, a través de l’elaboració o comercialització d’un producte o servei. En aquest cas, a través de l’activitat física. Per tant és una empresa amb afany de lucre.
Per què s’ha demanat un ERTO?
S’ha demanat un ERTO a tots els treballadors que depenen de les seccions, i s’ha ampliat a part de la plantilla dedicada a les instal·lacions.
D’aquesta manera el club ha de poder alleugerir la part més important de despesa fixe, tenint en compte que les previsions ens fan témer una forta caiguda d’alguns dels nostres ingressos extres, tant a curt com llarg termini.
Només d’aquesta manera podem garantir que la nostra estructura econòmica quedi el mínim d’afectada.
Si estalviem diners amb l’ERTO, per quin motiu seguim pagant les quotes?
La distribució de les despeses del club és molt variada, i tot i que la part de treballadors és la més important, la resta de despeses com són els crèdits, manteniments, canons, lloguers, zones arrendades…, se segueixen mantenint.
A més a més, el Club vol ser solidari amb els seus treballadors i s’ha compromès amb treballadors afectats per l’ERTO, a compensar la pèrdua de poder adquisitiu que puguin tenir en les seves nòmines.
Cal tenir en compte, que molts dels treballadors van associats a determinades seccions, de les que s’ha cancel·lat les quotes.
Cal tenir present, que anualment el club regularitza les quotes segons l’IPC. Aquest any, donada la situació en què ens trobem, no farà aquest increment, tot i haver-lo inclòs en els pressupostos del 2020 i estant preparat per ser aplicat en el rebut d’Abril. En canvi, sí que s’ha hagut d’incrementar, per conveni, el sou als treballadors.
Quins ingressos del club es poden veure afectats?
Els ingressos extraordinaris que es poden veure afectats són:
- Lloguer del restaurant
- Lloguer de l’escola de Vela
- Campus
- Cursos i formacions escolars
- Lloguer d’espais
- Espònsors
Per què l’ERTO no ha estat per a tots els treballadors?
Pel fet que determinades figures són indispensables perquè el club pugui seguir treballant en diversos fronts oberts, com són les feines de gestió i reparacions degudes al temporal Glòria.
I en cas que es pugui, tenir preparades les instal·lacions per preparar la temporada d’estiu.
Per què no es cobren determinats serveis?
Perquè el preu abonat per aquests serveis (natació, triatló, BAO, màsters), sí que es considera una contraprestació pels serveis gaudits, i són una quota que es suma a la de soci.
Aquesta quota serveix en tots els casos per fer front als costos dels treballadors implicats.
Si no es poden gaudir no és procedent el seu cobrament.
I si després de tot, les mesures adoptades suposen un impacte positiu en els comptes del Club?
Com ja hem explicat, els socis són els propietaris del club, i per tant, en seran els beneficiaris. Com entitat sense ànim de lucre, tots els beneficis generats de la situació s’han de reinvertir en la mateixa entitat, o fins i tot es podria fer un abonament extraordinari a cada soci; decisió que serà presa en Assemblea.
En tot cas no creiem ni molt menys que aquest sigui finalment el cas.
Què fer si la vostra situació econòmica és complicada?
El Club Natació Badalona, sempre s’ha prestat a ajudar qualsevol soci de l’entitat, i així ho fa la junta actual, i per tant, si qualsevol de vosaltres es troba en situació personal i justificada de no poder fer front a la despesa derivada del club, si us plau, no dubteu en posar-vos en contacte amb secretaria, que manté la seva activitat de forma no presencial i mirarem de trobar solucions personalitzades per cada cas. A aquest efecte podeu accedir també al formulari que trobareu en el link d’aquesta mateixa pàgina.
Ànims de nou a tots i totes.
La Junta del Club Natació Badalona